Case Study

Provident Polska postrzega pracowników jako najcenniejszy kapitał

Provident Polska od zawsze postrzega pracowników jako najcenniejszy kapitał, a kwestie związane z wellbeingiem są jednym z kluczowych działań firmy z zakresu HR. Pandemia przedefiniowała pojęcia, takie jak wellbeing, oczekiwania wobec pracodawcy także uległy zmianie.

Jak wykazały przeprowadzone na początku pandemii badania Dentsu Data Services oraz Provident Polska, ograniczenia wprowadzone w związku z epidemią koronawirusa znacznie wpłynęły na nasze codziennie życie.

Już na samym początku pandemii, zdając sobie sprawę, jak duża zmiana czekała zespół, Provident Polska włożył wiele wysiłku w stworzenie warunków dających pracownikom poczucie komfortu, także w trakcie pracy zdalnej. Priorytetem była troska o ich kondycję psychiczną i fizyczną oraz o bezpieczeństwo i sprawne wprowadzenie nowych zasad sanitarnych. Jednym z najważniejszych działań było zapewnienie wsparcia psychologicznego dla zespołu Providenta, poprzez uruchomienie specjalnej infolinii oraz nastawiony na wellbeing program „Winter Care Plan”, który doczekał się swojej wiosennej kontynuacji.

Motywem przewodnim Care Planu stała się troska – zarówno o innych, jak i o własne samopoczucie i zdrowie. Care Plan obejmuje trzy obszary.

  • We are in touch! Podtrzymanie i umocnienie relacji w zespole oraz z kadrą zarządzającą. Ideą było stworzenie, w warunkach pracy zdalnej, tzw. cofffee moments – swobodnych spotkań w pracy w kuchni czy przy drukarce, kiedy można chwilę porozmawiać na tematy niezwiązane z pracą. Do związanych z tym działań należały wirtualne spotkania przy kawie #PokażSwójKubek, wideokonferencje z członkami zarządu, czy krótkie filmiki (np. świąteczny) od zarządu. Dodatkowo, w Międzynarodowy Dzień Kobiet odbyła się konferencja dla wszystkich kobiet zatrudnionych w Grupie IPF, będącej właścicielem Provident Polska. Inspiracją dla tego wydarzenia była aktywność Provident Polska w tematach związanych z kobietami w biznesie.

  • We care about ourselves! Inicjatywa zachęcająca pracowników do dbania o zdrowie – zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Najważniejszym punktem było zapewnienie wsparcia psychologicznego, w formie profesjonalnych e-learningów i treningów (a także sesji z psychologiem) oraz uruchomienie specjalnej, promowanej w kanałach wewnętrznych infolinii z psychologiem „Możesz na nas liczyć”. W styczniu odbył się także Mental Health Awarness Week, którego celem było promowanie dbałości o kondycję psychiczną.
    Aby zadbać o zdrowie fizyczne pracowników, przygotowano natomiast wideo z zestawami ćwiczeń. Do swobodniejszych aktywności związanych z obszarem „We care about ourselves!” należały wybory Bohatera Tygodnia, a następnie Bohatera Roku spośród pracowników i doradców klienta. W styczniu odbyła się także akcja „30 dni szczęścia” – na każdy dzień z kalendarza przygotowano specjalne inspirujące filmy i wyzwania.

  • CSR, czyli integrowanie zespołu wokół działań na rzecz potrzebujących, kontynuacja współpracy z Fundacją Zaczytani.org, w tym przygotowanie 1000 prezentów dla dzieci z okazji Mikołajek czy podczas organizacji tele-biblioterapii dla seniorów. Kontynuowano także akcję „Listy do Mikołaja” – pracownicy i doradcy klienta przygotowywali, jak co roku od 12 lat, prezenty dla dzieci z domów dziecka.


Dodatkowo wśród działań Provident Polska można wyróżnić aktywności związane ze Świętami Bożego Narodzenia jak fotograficzny konkurs dla pracowników.

Wśród działań przewidzianych na wiosnę znajduje się m.in. kolejna, czwarta już, edycja biegu charytatywnego Provident RUN. Tegoroczna odsłona Provident RUN, podobnie jak ostatnia, mimo pandemii koronawirusa i związanych z nią obostrzeń również się odbędzie. W tamtym roku, aby nie rezygnować z biegu charytatywnego, pobiegliśmy wirtualnie. Uczestnicy biegu również w nadchodzącej edycji będą mogli przebiec dystans 5,5 km indywidualnie, dzieląc się swoimi osiągnięciami poprzez media społecznościowe, a dochód z zakupu pakietów startowych zostanie przekazany Fundacji Gajusz.

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.